top of page
  • Writer's pictureCēsu klīnika

Pacienti atzinīgi novērtējuši Cēsu klīnikas darbu

Lai noskaidrotu pacientu pieredzi un uzlabotu veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un drošumu, pagājušajā gada nogalē Cēsu klīnika kopā ar divām universitātes slimnīcām iesaistījās pilotprojektā “Atbalsts pacienta ziņotās pieredzes pasākumu izstrādei veselības aprūpes sistēmas darbības novērtēšanai Latvijā”. Decembrī tika sākta pacientu elektroniskā aptauja, un pašlaik pieejami pirmie tās rezultāti.


Pacienti kopumā klīnikas darbu novērtējuši ļoti pozitīvi. Būtisks rādītājs – 86% aptaujāto noteikti ieteiktu Cēsu klīniku un savu nodaļu medicīnisko pakalpojumu saņemšanai saviem tuviniekiem un draugiem līdzīgā situācijā. Savukārt gandrīz puse (jeb 46%) pacientu šo ārstniecības iestādi izvēlējās tāpēc, ka tieši šeit strādā speciālists, kuru viņi vēlējās par savu ārstējošo ārstu.


Olga Rudzīte, SIA “Cēsu klīnika” valdes locekle, pakalpojumu reģistrācijas, uzskaites un kvalitātes kontroles daļas vadītāja stāsta: “Atvērtajos jautājumos bieži kā pozitīvais norādīta: personāla laipnība un uzmanība, izskaidrošana, komandas darbs, tīrās telpas un gultasveļa, iespēja ārstēties vienvietīgā palātā, operatīva palīdzības saņemšana. Iepriecina atziņa, ka lielākoties pacienti pozitīvi novērtē ne tikai kādu konkrētu speciālistu, bet uzslavējuši komandas darbu, norādot, ka viss personāls bijis laipns, korekts, profesionāls, un pacients ir apmierināts ar kopējo sniegumu, sākot no māsu palīgiem un sanitāriem, un beidzot ar ārstējošajiem ārstiem.


Vismazāk pacienti bija apmierināti ar šī brīža infrastruktūras iespējām un paralēli ārstniecībai noritošajiem pārbūves darbiem, kuru rezultātā ir paaugstināts trokšņu līmenis, putekļi un citas neērtības. Tomēr arī savā kritikā vairāki pacienti norādījuši, ka saprot objektīvos iemeslus, novēl izturību personālam un ar prieku gaida, kad Cēsu klīnikā beigsies remonti, būs ērtas, mūsdienīgas un skaistas telpas.”


Cēsu klīnikā jau iepriekš darbojās pacientu sūdzību un ierosinājumu izskatīšanas sistēma, taču šī projekta ieguvums ir valstiskais līmenis. Līdz šim katra slimnīca ir veidojusi savas aptaujas, tāpēc datus nebija iespējams salīdzināt. Pilotprojektā darba grupa izstrādāja standartizētu anketu visām ārstniecības iestādēm, jautājumi sinhronizēti pat ar citām Eiropas savienības valstu slimnīcām. Līdz ar to nākotnē varēsim sevi redzēt un novērtēt kopskatā, salīdzinot ar līdzīga līmeņa un profila iestādēm.


Piekrišanu piedalīties aptaujā deva 427 pacienti, kuriem pēc izrakstīšanas no slimnīcas tika nosūtīs uzaicinājums izteikt viedokli par savu pieredzi klīnikā. Anketu līdz 21. aprīlim aizpildīja 165 pacienti vai pacientu likumiskie pārstāvji, piemēram, kāds no vecākiem par savu un sava bērna pieredzi. 119 anketas bija derīgas analīzei. 105 anketas aizpildīja paši pacienti, 14 – pacientu pārstāvji. Pacientu vecums ir no 1 līdz 85 gadiem. Visaktīvāk savu viedokli pauduši pacienti vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem. 47% no visiem aptaujātiem ir ar augstāko izglītību.

bottom of page